Mindful wandelen – deel 3/3

En ben je de afgelopen tijd nog verder gegaan met het mindful wandelen? Een mooi citaat van Jonn Kabat-Zinn (directeur Stress Reduction clinic) ”Mindfullness is aandacht schenken aan wat zich voordoet in het heden zonder daarover te oordelen”. We begeleiden je nu verder in het laatste deel van het mindful wandelen.

4. Leg de aandacht op wat je ruikt

Verleg nu je focus naar het ruiken. Wat neem je waar? Je hoeft er niet over te oordelen, neem het waar en laat het voor wat het is.

 

De 4 onderdelen

Naar mate je vaker mindful gaat wandelen zul je merken dat het vasthouden van de aandacht op het ademhalen, voelen, horen en ruiken een stuk makkelijker gaat, omdat je er meer bewust van bent. Zoals al eerder gezegd kun je niks fout doen en hoef je niet te oordelen op wat je ervaart tijdens het mindful wandelen. Gewoon een heerlijke ontspannen wandeling waarbij je bewust bent van de dingen om je heen.

 

Mindfulness

Mindfulness is leven met aandacht. Mindfulness zorgt ervoor dat je stopt met piekeren, minder stress ervaart, effectiever werkt en lekkerder in je vel zit. Met mindfulness ga je juist je aandacht richten op het heden. Je laat even alle gedachten voor ‘straks’ of ‘morgen’ varen, en houdt je bezig met wat je nu aan het doen bent. We zullen hier binnenkort nog eens wat dieper op ingaan om je van handige informatie en tips te voorzien!

Recommended Posts

Laat een reactie achter

mindfulcholesterol