Mindful wandelen – deel 2/3

En heb je de afgelopen tijd elke dag een kwartiertje geprobeerd mindful te wandelen? Zo ja, hoe heb je dit ervaren? In deel 2 van mindful wandelen gaan we weer een klein stapje verder.

2. Leg de aandacht op het voelen van je lichaam

In het eerste deel heb je de focus gelegd op je ademhaling. Doe dit tijdens de wandeling weer als eerste en verleg dan je aandacht naar andere delen van je lichaam. Je bent aan het wandelen. Voel hoe je voeten de grond raken. Voel je benen en hoe je beenspieren zich bewegen. Voel je armen, hangen ze ontspannen langs je lichaam of zit er spanning in. Voel je buik, billen, voel je nek. Voel hoe je lichaam zich beweegt. Als je merkt dat je afgeleidt bent, kijk dan even naar de gedachte die je had en breng rustig je aandacht weer terug bij de oefening. Nogmaals je kunt niks fout doen, dus wees niet te hard voor jezelf als je merkt dat je afgeleidt bent, maar breng gewoon weer rustig de aandacht terug naar de oefening.

3. Leg de aandacht op wat je hoort

Luister intensief en je zult merken dat je dingen hoort waar je normaal helemaal niet op let. Hoor je het geluid van de vogels, je voetstappen, het kraken van je kleding of het verkeer. Je hoort dingen die er altijd al waren, maar nu merk je ze op.

Wat voel je na je wandeling?

Hoe voel jij je na een stukje mindful wandelen? Ontspannen en fris?

 

Volgende week gaan wij verder met het laatste deel!

Recommended Posts

Laat een reactie achter

mindfulmindful